A kommunikációs kötelezettséget érdemes nemcsak a projekt, hanem saját cégünk népszerűsítésére is felhasználni, hiszen ebben az eszközben rengeteg lehetőség rejlik. A kellőképpen megtervezett kommunikáció ugyanis azon túl, hogy hozzájárul a projekt eredményességéhez, jó képet alakít ki a kedvezményezettről, mert annak szakmai sikereiről és hozzáértéséről is tanúskodik. A kötelező elemeket természetesen sosem lehet figyelmen kívül hagyni: tájékoztatni kell a nyilvánosságot, hogy a projekt európai uniós forrásból valósult meg; folyamatosan kapcsolatot kell tartani az érintettekkel, projekttagokkal; informálni kell a lakosságot, a beruházás környezetében élőket.
Pályázatok szakmai tartalmának kidolgozása:
- pályázat előkészítési feladatok
- stratégia kidolgozása
- cselekvési tervek elkészítése
Kommunikációs feladatok végrehajtása:
- kommunikációs terv készítése
- pályázati arculatnak megfelelő táblák tervezése, gyártása és kihelyezése
- sajtóesemények szervezése (sajtótájékoztató, nyitó-, zárórendezvény, alapkőletétel, projektlátogatás)
- sajtóközlemények tartalmának elkészítése
- sajtómegjelenések összegyűjtése, elemzése
- internetes honlapok készítése és folyamatos frissítése
- lakossági fórumok, nyílt napok, közmeghallgatások szervezése
- nyomtatott tájékoztatók, brossúrák, eredménykommunikációs kiadványok, szórólapok tervezése, gyártása, terjesztése
- TÉRKÉPTÉR feltöltés
A teljes körű kommunikáció megtervezésén és lebonyolításán kívül a projekt kötelező kommunikációs feladatainak dokumentálását is elvégezzük, hiszen erre szükség van az elszámolások és ellenőrzések során.